Wydarzenia » WYCIECZKA GRUPY III NA CHEŁMIEC

Wycieczka grupy III na Chełmiec

Dnia 12.10.2019 grupa III wraz z p. Radkiem Zającem wybrała się na wycieczkę, której celem było zdobycie góry Chełmiec. Ten charakterystyczny szczyt rozpościerający się nad naszym miastem już od dawna pozostawał w sferze turystycznych planów naszej grupy. Chłopcy tego dnia wstali nieco wcześniej niż zwykle, po skrupulatnych przygotowaniach do górskiej wędrówki ruszyliśmy w kierunku dzielnicy Biały Kamień. Podróż rozpoczęliśmy marszem przez niezwykle malownicze okolice leśniczówki w kierunku Rosochatki, do której wybraliśmy się żółtym szlakiem. Trasa nieco zaskoczyła chłopców, a w szczególności tych którzy po raz pierwszy w życiu byli w górach. Cala wędrówka pełna była „ochów” i „achów”, które zawdzięczaliśmy fantastycznym widokom na panoramę Wałbrzycha. W tym wspaniałym nastroju, który potęgowała piękna jesienna pogoda dotarliśmy na szczyt, gdzie wspólnie rozpaliliśmy ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek. Był czas na chwilę zadumy, rozmowy i plany na ten rok szkolny. Bardzo miłym zaskoczeniem była również wizyta na wieży widokowej, która została od niedawna udostępniona nieodpłatnie dla turystów. W środku chłopcy przy gorącej herbacie podziwiali piękno naszego regionu. Po powrocie do  placówki jeszcze długo słychać było rozmowy i przemyślenia związane z tą wycieczką, a przede wszystkim chłopcy mogli wysnuć wniosek, że aktywny wypoczynek to naprawdę najlepszy sposób na spędzanie wolnego czasu.

Tekst i zdjęcia - R. Zając.......