Wydarzenia » WYCIECZKA GRUPY I NA SZCZYT CHEŁMCA

Wycieczka grupy I na szczyt Góry Chełmiec

W dniu 26.10.2019r wychowankowie grupy pierwszej wraz z wychowawczynią panią Dorotą Pawelec wybrali się na szczyt gór wałbrzyskich, górę Chełmiec.  Najpierw skorzystaliśmy ze środków komunikacji miejskiej, aby dostać się do dzielnicy Biały Kamień.  Stamtąd żółtym, a następnie zielonym szlakiem turystycznym udaliśmy się na szczyt samej góry Chełmiec. Szlak wiodący na górę był nie łatwy do pokonania, wymagał od nas dużego wysiłku. Idąc szlakiem zielonym zapoznaliśmy się z Drogą Krzyżową Górniczego Trudu. Każda ze stacji jest poświęcona pamięci górników pracujących w różnych placówkach wydobywczych, niekiedy przypłacając to własnym życiem. Po prawie dwóch godzinach wędrówki dotarliśmy do celu. Dzięki gminie Szczawno-Zdrój mogliśmy podziwiać piękne widoki z wieży widokowej, która została udostępniona turystom nieodpłatnie. Napiliśmy się gorącej herbaty, a następnie wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia. Dowiedzieliśmy się, co jest niewątpliwie ciekawostką, że Chełmiec wcale nie jest zaliczany do KGP, ponieważ w paśmie gór Wałbrzyskich najwyższym okazała się Borowa. Po dokładnych pomiarach wyszło, że błąd wynosi 16 metrów na rzecz Borowej. Jednak przez tyle lat błędnie uważano Chełmiec za najwyższy szczyt, że tak już pozostało. Nie zabrakło również wspólnego ogniska. Wspólnie zbieraliśmy chrust na ognisko. Rozpalenie ogniska wymagało posiadania umiejętności harcerskich, ale chłopcy doskonale sobie z tym poradzili. Po zjedzeniu kiełbasek musieliśmy szybko się zbierać, ruszając w drogę powrotną, gdyż niewiele czasu pozostało do zachodu słońca. Na szczęście schodzenie w dół zajmuje mniej czasu. Wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale co najważniejsze, pełni wrażeń i dobrych humorów. Wycieczka była doskonałą formą aktywnego wypoczynku.

Tekst i zdjęcia - D. Pawelec.......