Wydarzenia » WYCIECZKA GRUPY CZWARTEJ NA BOROWĄ

Wycieczka grupy czwartej na szczyt Borowej

W dniu 13.09.2020 grupa czwarta uczestniczyła w wycieczce pieszej na szczyt Borowa, położony na wysokości 853 m n.p.m. Jest to najwyższy szczyt Gór Wałbrzyskich a główną atrakcją przyciągającą turystów jest wybudowana w 2017 roku stalowa wieża widokowa o wysokości 15 metrów, skąd można podziwiać szeroki krajobraz np. Śnieżkę, Wielką Sowę, Ślężę a przy dobrej pogodzie można zobaczyć nawet wieżowiec SKY TOWER we Wrocławiu. Swoją wędrówkę zaczęliśmy po godzinie 14 wyruszając w kierunku Jedliny Zdrój. Na wysokości Oberży PRL weszliśmy na szlak pod Przełęcz Kozią a następnie czarnym szlakiem, po stromym zboczu góry, weszliśmy na szczyt Borowa. Na miejscu zorganizowaliśmy ognisko, na którym upiekliśmy kiełbaski. W międzyczasie wychowankowie udali się na grzybobranie w niedalekiej okolicy szczytu. Niestety zbiory były małe, ale przyjemność z obcowania z naturą duża.  Korzystanie z wieży widokowej było mocno ograniczone, właściwie niemożliwe, z uwagi na plagę latających mrówek, które upodobały sobie stalowe elementy wieży, jako miejsce odpoczynku. Każdy, kto wszedł na wieżę natychmiast został zaatakowany przez chmarę owadów. Po odpoczynku i posiłku udaliśmy się w drogę powrotną do ośrodka.