Wydarzenia » WYCIECZKA ROWEROWA

Wycieczka rowerowa

W dniu 16.09.2020 w ramach działalności koła rowerowego odbyła się druga wycieczka rowerowa. Brało w niej udział czterech wychowanków. Tym razem celem naszej podróży były ruiny zamku Cisy. Naszą wycieczkę zaczęliśmy w kierunku Julianowa, potem ulicą Uczniowską w kierunku zakładów Toyota. Tam wjechaliśmy do lasu, będącego częścią Książańskiego Parku Krajobrazowego. Już na samym początku lasu jeden z wychowanków dostrzegł grzyby. Przerwaliśmy, więc jazdę i chłopcy weszli głębiej w zarośla. Po kilku chwilach w plecaku znalazło się kilka podgrzybków i prawdziwków. Leśnym duktem zjechaliśmy do Lubiechowa, a następnie wzdłuż torów kolejowych dojechaliśmy do Świebodzic, w kierunku dzielnicy Pełcznica. Tam chłopcy mogli zobaczyć ruiny dawnego kościoła z XII wieku. Niedaleko znajduje się cis Bolko, pomnik przyrody pod Przełomami Książańskimi, dlatego pojechaliśmy i tam, móc zobaczyć drzewo liczące sobie wg niektórych źródeł 600 lat. Widzieliśmy również rzekę Pełcznica, która w 1997 roku podczas wielkiej powodzi, w tamtym miejscy wylała, zalewając okoliczne domy i niszcząc mostek. Potem przejechaliśmy szlakiem leśnym prowadzącym w pobliżu znanych zakładów Predom-Termet, produkującym m.in. piece grzewcze do wody. Roztaczał się stamtąd piękny widok na Zamek Książ od strony zachodniej. Później wjechaliśmy na drogę leśną prowadzącą w kierunku ruin średniowiecznego zamku Cisy pochodzących z XIIIw. Po drodze podziwialiśmy piękne zbiorniki wodne oraz świerkowy las. Na zamku Cisy poznawaliśmy jego zabudowę oraz krótką historię. W dalszej części wycieczki pojechaliśmy szlakiem w kierunku Wałbrzycha do dzielnicy Podzamcze skąd obwodnicą wschodnią powróciliśmy do placówki. Całość trasy liczyła około 40 km. Poniżej zamieszczono fotografie z naszej wycieczki.