Wydarzenia » WYCIECZKA GRUPY PIERWSZEJ NA GÓRĘ CHEŁMIEC

Wycieczka grupy pierwszej na szczyt góry Chełmiec

W dniu 04.10.2020r wychowankowie grupy pierwszej wraz z wychowawczynią panią Dorotą Pawelec oraz panią higienistką Weroniką Czyżewską wybrali się na szczyt gór wałbrzyskich, górę Chełmiec. Najpierw szlakiem turystycznym żółtym, a następnie zielonym udaliśmy się na szczyt samej góry. Szlak wiodący na górę był nie łatwy do pokonania, wymagał od nas dużego wysiłku, a w dodatku pogoda nie sprzyjała, bo zaczął padać deszcz. Idąc szlakiem zielonym zapoznaliśmy się z Drogą Krzyżową Górniczego Trudu. Po prawie dwóch godzinach wędrówki, trochę zmoknięci dotarliśmy do celu. Tam przywitało nas słońce, a niebo wcześniej pełne chmur, zrobiło się niebieskie. Dzięki gminie Szczawno-Zdrój mogliśmy podziwiać piękne widoki z wieży widokowej, która została udostępniona turystom nieodpłatnie. Nie zabrakło również wspólnego ogniska. Wspólnie zbieraliśmy chrust na ognisko. Nie było to łatwe zadanie, gdyż po deszczu wszystko było mokre, ale wytrwale dążyliśmy do osiągnięcia zamierzonego celu. Po zjedzeniu kiełbasek ruszyliśmy w drogę powrotną. Schodzenie w dół zajęło nam mniej czasu. Wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale co najważniejsze, pełni wrażeń i dobrych humorów. Wycieczka była doskonałą formą aktywnego wypoczynku.