Wydarzenia » WYCIECZKA ROWEROWA

Wycieczka rowerowa

W dniu 21.05.2021 odbyła się kolejna wycieczka rowerowa w ramach działalności Koła Rowerowego w naszej placówce. Tym razem udaliśmy się na wyjazd do centrum Wałbrzycha. Po drodze pierwszym punktem naszej wycieczki był pobliski park Rusinów. Ścieżką rowerową objechaliśmy dookoła znany nam z pieszych wyjść kompleks parkowy. Następnie przemieściliśmy się do lasu w kierunku góry Niedźwiadki. Tam szlakiem dotarliśmy do Mauzoleum- upamiętniającego 170 tys. Ślązaków, którzy zginęli podczas I wojny światowej, ofiary wypadków w kopalniach i 25 lokalnych bojowników ruchu narodowo-socjalistycznego. Budowla ta znajduje się na wschód od centrum miasta, na północnym zboczu Niedźwiadków przy niebieskim szlaku turystycznym na wysokości ok. 510-530 m n.p.m. Następnie leśnym duktem zjechaliśmy do dzielnicy Nowe Miasto- tam wychowankowie zobaczyli stadion piłkarski, na którym rozgrywano kiedyś wiele spotkań I ligowych- dziś niestety stadion popadł w ruinę. Następnie wjechaliśmy do parku miejskiego im. Jana III Sobieskiego. Pod schroniskiem Harcówka podziwialiśmy widok na centrum Wałbrzycha. Kolejnym przystankiem był wałbrzyski rynek, na którym odpoczęliśmy na ławeczkach przy fontannie i zjedliśmy hot doga. Droga powrotna do ośrodka prowadziła przez dzielnice Podgórze, a dokładniej ulicą Świdnicką dojechaliśmy do parku Rusinów i dalej do Kozic. Podczas wycieczki dopisała nam pogoda oraz humory.