Z początkiem bieżącego roku szkolnego rozszerzyliśmy program koła komputerowego o elementy programowania. Już podczas pierwszych zajęć chłopcy przyglądają się prostym strukturom komendowym języka programowania Python, ale nie tylko. Dużym zainteresowaniem cieszy się środowisko programistyczne do projektowania obiektowego – Scratch. Tu uczniowie tworzą własne instrukcje sterujące obiektami lub postaciami na ekranie. Zdolniejsi nasi uczniowie pracują już nad programowaniem własnego, prostego kalkulatora, definiując zmienne i tworząc odpowiednie operatory. Ale to nie wszystko. Kilku chłopców pracuje już nawet nad programowaniem własnej gry zręcznościowej. Wszyscy wiemy, że warto jest korzystać z aplikacji i gier edukacyjnych, wspomagających naukę i rozwój logicznego myślenia czy koordynacji wzrokowo – ruchowej. No ale zagrać w autorską, zaprogramowaną prze siebie grę, to już naprawdę wielkie osiągnięcie, które wyróżnia młodego człowieka nie tylko w środowiskach rówieśniczych, ale także stwarza nowe możliwości edukacyjne po ukończeniu gimnazjum lub szkoły podstawowej. Poniżej zaprezentowaliśmy dotychczasowy efekt pracy chłopców nad grą. Naprawdę mają już czym się pochwalić. Warto dodać, że zrzut aktywnego ekranu który obejrzycie, nasi chłopcy również zarejestrowali sami podczas ostatnich zajęć koła komputerowego, w aplikacji Apowersoft.
Zajęcia koła komputerowego przygotowuje i prowadzi nauczyciel – Krystian Machowczyk.
Tekst i zdjęcia - K. Machowczyk..........