Dnia 23 października na lekcjach techniki chłopcy przyglądali się budowie i zasadzie działania silników dwusuwowego, czterosuwowego a także zasadzie pracy silnika Wankla. Były to lekcje bardzo interesujące dydaktycznie, ponieważ chłopcy obserwowali krok po kroku pracę poszczególnych podzespołów tych maszyn bezpośrednio na profesjonalnych, ruchomych modelach silników. Są to pomoce, które wykorzystuje się na lekcjach przedmiotów zawodowych w technikum mechanicznym.
Zajęcia zaczęliśmy od zgadnień teoretycznych, podczas których wykorzystaliśmy niezwykle cenny materiał multimedialny. Był to pokaz slajdów, który powstał w ramach projektu gimnazjalnego w naszej szkole w 2014 roku i dotyczył właśne tego tematu. Uczniowie obserwowali ruch posuwisto – zwrotny tłoka, ruch wahadłowy korbowodu oraz pracę wału korbowego pracującego ruchem obrotowym. Podczas zajęć warsztatowych, obserwowaliśmy na żywo współpracę wszystkich elementów silnika, własnoręcznie wprawiając go w ruch za pomocą mechanizmu korbowego. Praca silnika obserwowana w przekroju nad wyraz skutecznie pokazuje i uczy zasad mechaniki zastosowanej w tych maszynach. Podczas zajęć gościliśmy panią wicedyrektor Emilę Kłysz, która także dołożyła starań do naszej edukacji podczas tych lekcji. Przed zajęciami przekazała nam cenne materiały dydaktyczne pozyskane od jednej z firm produkujących części samochodowe, z którą współpracujemy. Oczywiście po zajęciach uczniowie stwierdzili, że z tak zdobytą wiedzą można z powodzeniem próbować sił kształcąc się w zawodzie mechanika na szczeblu ponadgimnazjalnym.To bardzo ważny aspekt w dziedzinie naszej preorientacji zawodowej.
Zajęcia przygotował i prowadził nauczyciel - Krystian Machowczyk.