Wydarzenia » ANALIZA PORÓWNAWCZA NA LEKCJACH INFORMATYKI

Elementy analizy porównawczej na informatyce

Dnia 24 lutego 2016r. na lekcjach informatyki uczniowie naszego gimnazjum mieli za zadanie dokonać analizy porównawczej przewidywanych wyników i ocen końcoworocznych.  Zadania te wykonywali w oparciu o narzędzia  arkusza kalkulacyjnego MS Excel. Zajęcia rozpoczęliśmy od szacowania w zeszycie ocen na koniec roku szkolnego z poszczególnych przedmiotów. Oczywiście pod uwagę wzięliśmy dotychczas zdobyte oceny cząstkowe, jednocześnie próbując samodzielnie ocenić poziom swoich możliwości dydaktycznych. Tu przekonaliśmy się, jak istotny wpływ ma umiejętność dokonywania prawidłowej samooceny na  dalsze wyniki nauczania. Po wykonaniu pierwszego ćwiczenia,   każdy uczeń skonstruował w arkuszu kalkulacyjnym tabelę przestawiającą swoje przewidywane oceny, które mogą pojawić się na świadectwach pod koniec roku szkolnego. Oczywiście dane przedstawiliśmy w postaci graficznej, z wykorzystaniem odpowiednio wygenerowanych wykresów.
Zaangażowanie chłopców w zajęcia było duże, ponieważ zadanie, które wykonywali pozwoliło na przeanalizowanie, z jakich przedmiotów wyniki są dobre, a z jakich każdy z uczniów powinien nasilić pracę pod kątem poprawy swoich ocen.  Miejmy nadzieję, że efekty pracy chłopców  w tym roku szkolnym będą zgodne z ich oczekiwaniami na naszej lekcji.
Zajęcia przygotował i prowadził nauczyciel – Krystian Machowczyk.