Wydarzenia » MISTRZOSTWA POLSKI W WĘDKARSTWIE SPŁAWIKOWYM

Mistrzostwa Polski w Wędkarstwie Spławikowym
Rudy 2016

Dnia 12 czerwca 2016r. drużyna naszego ośrodka wzięła udział w III Mistrzostwach Polski MOW w Wędkarstwie Spławikowym. Imprezę już po raz trzeci organizował Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Rudach koło Kuźni Raciborskiej. Z placówki wyjechaliśmy wczesnie rano, o godzinie 3.30 a na miejsce zawodów – do MOW w Rudach przybyliśmy o godz.6.45.
Zawody wędkarskie rozpoczęły się gwizdkiem sędziowskim o godz. 9.00, tuż po losowaniu stanowisk łowieckich. Zawodnicy, którzy do konkurencji wędkarskich byli bardzo dobrze przygotowani, niemal od razu po zanęceniu rozpoczęli wędkarską, bardzo emocjonującą przygodę. Jako pierwszy na zawodach, z wiekszą rybą zmagał się Mateusz Żórawski. Po krótkiej walce okazało się, że złowił okazałego lina. Po niecałej godzinie podobny wynik uzyskał Dawid Oźminkowski. Podczas czterogodzinnych zmagań nasi wychowankowie złowili łącznie ponad 5 kg ryb - kilkanaście okazałych płoci, dwa okazałe liny oraz jedenaście okoni.
W klasyfikacji ogólnej drużynowo zajęliśmy 4 miejsce w Polsce. Mateusz Żórawski zajął piąte miejsce indywidualnie. To całkiem dobry wynik jak na rangę ogólnopolską. Ponadto Dawid Oźminkowski otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii za najcięższą rybę złowioną podczas tegorocznych zawodów. Wszyscy nasi uczestnicy zostali nagrodzeni  nagrodami w postaci elementów sprzętu wędkarskiego, ciekawych książek oraz sprzętu muzycznego.  Impreza zorganizowana w Rudach znów okazała się bardzo udanym pomysłem. Bawiliśmy się bardzo dobrze, a o to przede wszystkim chodziło organizatorom. Oczywiście za rok znów pojedziemy na mistrzostwa walczyć o czołowe miejsca. Do placówki powróciliśmy o godz. 18.40.
Uczestnicy zawodów: Mateusz Żórawski, Damian Luks,  Dawid Oźminkowski oraz wędkarski trener drużyny - Krystian Machowczyk.

Tekst i zdjęcia - K. Machowczyk.......