Wydarzenia » ANAGLIFY NA ZAJĘCIACH Z MATEMATYKI

Anaglify na zajęciach wyrównawczych
z matematyki

Dnia 12 maja 2017r. na zajęciach wyrównawczych z matematyki podjęliśmy temat brył. O figurach przestrzennych można opowiadać wiele, ale my postanowiliśmy cos więcej – zobaczyć bryły w trójwymiarze. Na naszych zajęciach było to możliwe dzięki specjalnym kartom dydaktycznym z anaglifami oraz okularom trójwymiarowym. Te wspaniałe, innowacyjne narzędzia dydaktyczne umożliwiają uczniowi postrzeganie obrazu w przestrzeni trójwymiarowej, co pozwala na głębsze zrozumienie tematu z punktu widzenia matematyki. Chłopcy byli zaskoczeni,  jak bardzo zbliżony do rzeczywistości jest obraz oglądany w tej technologii.  Obserwując obrazy uczniowie starali się opisać poszczególne bryły -  sześcian, prostopadłościan, graniastosłup a nawet stożek i kulę. Po analizie jakości wykonania przez nich tego zadania okazało się, że opisy brył były dość rozbudowane a chłopcy przyznali, że obserwacja w trójwymiarze dużo bardziej im pomogła, niż rysunki przedstawione na płaszczyźnie. Lecz to nie koniec. W drugiej części zajęć uczniowie otrzymali dużo trudniejsze zadanie. Mieli bowiem zaprojektować komputerowo jedną z brył, z zachowaniem kolorystyki i odstępów linii tak, aby po obejrzeniu na ekranie ich konstrukcji przez okulary można było odnieść podobny efekt do obserwacji anaglifów na kartach dydaktycznych. Praca była dość skomplikowana, ale…. udało się! . Kilku chłopców tak zaprojektowało swoje bryły na ekranie komputera, że efekt był wręcz zaskakujący. Nauka geometrii brył nie jest łatwa, lecz wykorzystanie do zajęć tego typu pomocy dydaktycznych można naprawdę osiągnąć dobre wyniki nauczania.
Zajęcia przygotował i prowadził nauczyciel - Krystian Machowczyk.